Chengdu - Reisverslag uit Xingfu, China van Erik en Désirée Fiktorie(-Smits) - WaarBenJij.nu Chengdu - Reisverslag uit Xingfu, China van Erik en Désirée Fiktorie(-Smits) - WaarBenJij.nu

Chengdu

Blijf op de hoogte en volg Erik en Désirée

07 September 2017 | China, Xingfu

We zijn pas een paar uur in China maar staan nu al versteld van alle indrukken. Op 6 september om 21.15 vertrok het vliegtuig vanaf Schiphol. Wat hebben we een fijne vlucht gehad. We hebben niet echt veel geslapen, maar we hebben wel genoten van het eten en de films.... Omstreeks 1 uur lokale tijd(6/7 uur Nederlandse tijd) zijn we geland en begon het in de rij staan voor de bagage, de visumcontrole en douane. We zijn ruim een uur bezig geweest maar we konden gelukkig zonder probleem China inkomen. We werden opgewacht door een paar chinezen in fel gele shirts. Deze keken wat gek toen wij aangaven dat we atleten zijn en meedoen aan het WK Showdance. Waarschijnlijk had dit iets met de haren van Desiree te maken. Per bus zijn we naar ons hotel gebracht. Daar mochten we weer in de rij staan. In Nederland waren we al gewaarschuwd voor herhaling van dezelfde vragen. Maar na 5 keer onze paspoortgegevens opgeschreven te hebben was het dan toxh eindelijk allemaal rond en kregen we onze atletenboekjes, vouchers en een super tof welkomsgeschenk.

Na het inchecken in de hotelkamer (het hotel en de kamer zijn echt super luxe) zijn we samen met Jody en Kim een rondje gaan lopen. Wat blijkt producten als Ricola, Nescafé koffiestaafjes, Lipton en pringles zijn ook gewoon verkrijgbaar in China

• 07 September 2017 - 23:07

Jolanda:

Wat fijn dat de vlucht is meegevallen. We hebben jullie hier tot ongeveer middernacht gevolgd via de app. Grappig dat er zo ver weg nog steeds herkenbare dingen zijn. Ik hoop dat jullie een goede nacht hebben en je kunt focussen op zaterdag.