De nachttrein - Reisverslag uit Baoguosi, China van Erik en Désirée Fiktorie(-Smits) - WaarBenJij.nu De nachttrein - Reisverslag uit Baoguosi, China van Erik en Désirée Fiktorie(-Smits) - WaarBenJij.nu

De nachttrein

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Erik en Désirée

12 September 2017 | China, Baoguosi

Nou daar zitten we dan. Toen we besloten na het WK ook onze vakantie in China te vieren wilde Erik heel graag met een trein. Hij doelde daarbij op een hele snelle hoge snelheidstrein. En daar zit direct het probleempje. Op dit moment zitten we namelijk in een langzaamrijdend boemeltreintje met heel veel chinezen. Om de 2 meter staat er een muurtje met aan weerskanten drie bedden boven elkaar. Lekker knus bij elkaar. Niet echt onze gedachte bij een snelle trein.
Inmiddels hebben we het grootste deel van de reis erop zitten. We hoeven gelukkig nog maar drie uurtjes. Maareh een aanrader vinden we het niet;)... in China zijn mensen met blond haar echt een bijzonderheid en mensen met blonde dreads zijn al helemaal bijzonder schijnbaar want ik wordt de hele tijd aangestaard. Zoals ik gisteren al tegen Erik zei. De eerste de beste Nederlandse treinconducteur ga ik knuffelen, want wat hebben we het in Nederland toch goed voor elkaar. Leermomentje: misschien moeten we wat minder zeuren op de ns