Het WK - Reisverslag uit Chengdu, China van Erik en Désirée Fiktorie(-Smits) - WaarBenJij.nu Het WK - Reisverslag uit Chengdu, China van Erik en Désirée Fiktorie(-Smits) - WaarBenJij.nu

Het WK

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Erik en Désirée

09 September 2017 | China, Chengdu

Het WK.....

Al enige maanden zijn we ermee bezig geweest. Ieder van jullie heeft er wel iets van meegekregen. Onze deelname aan het WK Showdance. Toen we besloten samen met onze trainers (Herman en Michele Lak) een showdance te maken hadden we 1 doel. Ons kwalificeren voor het WK China. En dat is gelukt. Dat het bijzonder zou worden wisten we, maar dat het zo bijzonder zou zijn hadden we niet durven dromen.

Hoewel we pas rond 1 uur naar de zaal moesten ging om half 8 onze wekker. Zoals de meeste van jullie waarschijnlijk wel weten is onze show geïnspireerd op de avatar film. We hadden dus wat tijd nodig voor de smink. Thuis hebben we hier al behoorlijk mee geoefend. En ik kan zeggen de smink zag er super gaaf uit. Zo vonden ook de Chinezen. We waren namelijk nog geen minuut beneden of echt iedereen wilde weer met ons op de foto. De Italiaanse kampioenen (uiteindelijk 6e op het wk) waren ook gesminkt, maar dan als oude mensen. Het leek alsof zij amper aandacht kregen. De reacties op onze look was echt fenomenaal. Ook van andere dansparen.

Ook al komt ons dansniveau niet in de buurt van het niveau van sommige andere internationaal hoge dansers je wordt echt opgenomen in de groep en je hoort er helemaal bij. Bij de loting trokken wij het laatste startnummer. Omdat twee paren niet zijn komen opdagen waren we danspaar nummer 11. Waar sommige paren enorm zenuwachtig waren hadden wij die zenuwen niet. Wij gingen gewoon onze show laten zien. Na lang wachten was het eindelijk de beurt aan ons. De muziek startte te laat. Maar Erik heeft dit heel goed opgelost. Verder verliep de show voor ons gevoel heel erg goed. Als je dan op zo'n vloer staat is het echt reuze spannend... We zijn dan ook super trots op onszelf. Al snel kwam de uitslag. Natuurlijk stonden we niet in de finale. Dit hadden we ook niet verwacht. Uiteindelijk zijn we 11e geworden. In eerste instantie voor ons toch stiekem een bittere pil. Vooral omdat één show toch wel verdacht veel leek op een show van Gerry en Rita Gekman.

Ons wk avontuur zat erop. Maar in verband met de openingsceremonie moesten we ons pak nog een keertje aan. Wat een reacties hebben we toen gehad. Echt ongelooflijk.. gillende meiden en iedereen wilde met ons op de foto. Echt een enorme beleving. Eigenlijk was het gewoon niet te beschrijven.

Snel de smink eraf om naar de finale van het wk showdance te kijken. De uitslag van de standaard was naar onze mening volledig terecht. Björn en Ashli hebben een super show gedanst en waren veruit de beste. De uitslag van de latinshow is een geheel ander verhaal. Net als bij één van de standaard shows leek de winnende latinshow verdacht veel op een dans uit So you think you Can dance. Veel erger vinden we echter nog dat de winnende show zo goed als niets meer met latin te maken leek te hebben. Toch gek dat dergelijke zaken niet worden bestraft. De nummer 2 was voor ons het paar dat had moeten winnen. Maarja wij zijn (nog) geen juryleden en hebben het dus helaas niet voor het zeggen.

Na deze lange dag gezellig met de andere dutchies gegeten bij de late night snack in het hotel. Één van de dames wees ons toen op de cijfers van de Nederlandse paren die voorgaande jaren naar het WK zijn gegaan. En wat bleek wij scoren nagenoeg gelijk en in meerdere gevallen zelfs hoger dan de andere Nederlandse paren.

Overigens niets ten nadele van deze paren. Het zijn immers andere shows en andere juryleden. Het geeft ons echt wel een goed gevoel over onze show en onze danskwaliteiten...

• 14 September 2017 - 18:31

Menno & Marscha:

Wij zijn supertrots op jullie!! En wat een belevenis zeg. Geniet van jullie tripje lieverds xxx

• 19 September 2017 - 08:23

Monique:

Nou, dat hebben jullie toch maar mooi gedaan! Vele ervaringen om op terug te kijken. Veel plezier nog daar in het oosten.

• 19 September 2017 - 11:08

Barbara Kint:

Super gaaf!! Het gaat erom dat jullie er zelf een goed gevoel aan hebben overgehouden :)